Het is alweer de 9e week dat ik hier zit joh. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mariëlle Stockey - WaarBenJij.nu Het is alweer de 9e week dat ik hier zit joh. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mariëlle Stockey - WaarBenJij.nu

Het is alweer de 9e week dat ik hier zit joh.

Door: Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

04 Juli 2016 | Kenia, Kisumu

Dag 59 maandag 27 juni
Toen wij op stage aan kwamen waren en geen docenten. Dit is opzich niet heel raar want dat gebeurt wel vaker. Maar na zo’n uur waren ze er nog niet dus vroegen we aan van de leerlingen of ze vandaag wel les hadden. Zij vertelde ons dat de docenten vandaag een cursus hadden. Hierdoor waren de lokalen ook niet open. Dus hebben we de hele dag maar een beetje met de kinderen gespeeld en van de zon genoten, want ja les geven zonder spullen gaat een beetje lastig haha.

Dag 60 dinsdag 28 juni
Mijn docent was er nog niet toen de lessen begonnen dus toen begon ik maar met les geven. Toen mijn docent aankwam en zag dat ik was begonnen toen heeft ze mij gezegd wat ik de kinderen kon leren als ze klaar waren. Daarna was ze weggegaan en heb ik haar de hele dag niet meer gezien. Ik vond het opzich wel lekker, want nu kon ik de gewoon de kinderen les geven. Dit was erg leuk om te doen en de kinderen reageerde ook heel enthousiast en vonden het leuk hoe ik les gaf. In de lunchpauze kwam een van de docenten naar ons toe om te vragen of wij wilde helpen met het wassen van de uniforms dus dat hebben we maar even gegaan. In de bloed hete zon zaten wij de uniformen te wassen dus we zijn toen lekker verkleurt. Aangezien Nina en ik allebei niet goed geslapen hadden, waren we ongelofelijk vervelend en is er een soort natte uniformen gevecht ontstaan haha. Na de lunch hebben Nina en samen les gegeven, omdat ik anders helemaal alleen in de klas stond met de kinderen en ik daar niet zo’n zin had. Na stage hadden Nina en ik het zo warm dat we wat baantjes hebben getrokken in het zwembad. Na het eten een filmpje gekeken en lekker op tijd naar bed gegaan.

Dag 61 woensdag 29 juni
’s Ochtends heb ik samen met mijn docent les gegeven en het werk van de kinderen na gekeken. ’s Middags is Nina weer bij mij in de klas komen zitten en hebben we samen een beetje les gegeven. Verder lekker met de kindjes gespeeld en genoten van de zon. Na stage was het weer tijd om baantjes te trekken in het zwembad. Heerlijk na zo’n warme dag!

Dag 62 donderdag 30 juni
De laatste dag van de stage week is al weer aangebroken. Weer zoals iedere dag les gegeven en het werk van de kinderen na gekeken. Tussen door lekker met de kinderen gespeeld. In de pauze weer geholpen met het wassen van de uniformen en het was weer raak hoor mensen. Nina en ik waren weer eens in een vervelende bui en hebben voor goed vermaak gezorgd voor de docenten. Na stage gingen we met iemand die Mariëlle (een vriendin van Sarah) kent stoffen gaan kopen, zodat zij jurken voor ons kon maken. Mensen wat een uitzoek aan stoffen was dat niet normaal. Nadat iedereen na lang wikken en wegen een stof had uitgezocht werden we allemaal opgemeten, want ja de jurk moet natuurlijk wel passen. Hierdoor waren later thuis dan normaal en hebben Nina en ik helaas onze baantjes niet meer getrokken. Vandaag lekker op tijd naar bed gegaan, omdat we morgen weer vroeg op moeten.

Dag 63 vrijdag 1 juli
De wekker ging vandaag al om 6 uur, omdat we om 7 uur op gehaald werden om samen met Sarah naar Nakuru te gaan. Onderweg zijn we nog lang een boerderij gegaan waar Sarah van had gehoord van vrienden. Dit was alleen geen gewone boerderij. Dit was een boerderij gerund door Britten, maar ze hadden allemaal Keniaanse vrouwen uit de buurt in dienst. Die vrouwen maakten allemaal knuffels. We hebben hier een korte rondleiding gekregen en te horen gekregen hoe het in zijn werk gaat daar. Wat een prachtig project is dat zeg! Eigenlijk met geen woorden te omschrijven. Dit is echt zo’n ding die je met je eigen ogen moet zien om het te kunnen snappen. Na de rondleiding zijn we het winkeltje ingegaan en hebben we allemaal wat leuks gekocht. Na een busritje van ongeveer 4 uur waren daar. Hier werden vriendelijk verwelkomt door het personeel. Omdat ze nog bezig waren met het schoonmaken van de tenten waar wij in kwamen te slapen zijn we even over het terrein gaan lopen. Wat een prachtige plek daar joh midden op de krater. Na een kort rondje waren onze tenten klaar en zijn we die gaan bekijken. Ik heb nog nooit zo’n luxe tent gezien. En ik moet zeggen na een week slecht slapen vond ik het totaal niet erg dat het zo luxe was! Verder hadden we voor die dag niets gepland dus hebben we lekker met z’n alle aan het zwembad gelegen en van de zon genoten. Aan het eind van de middag trok het wat dicht en dachten we dat het ging regenen. Dus zijn we ons maar gaan opfrissen om in het ‘restaurant’ wat te gaan drinken voordat we gingen eten. Ondertussen hadden we de grootste lol met z’n 5e. Na een tijd werd ons gevraagd wat we wilde eten en niet heel veel later werd ons verteld dat we aan tafel konden gaan. Ik moet zeggen ik heb nog nooit zo lekker gegeten hier in Kenia. Echt mensen we werden ongelofelijk verwend daar! Omdat we laat aten zijn we na het eten naar bed gegaan.

Dag 64 zaterdag 2 juli
Na lekker uitgeslapen te hebben, hebben we met z’n alle heerlijk ontbeten. Ook hier werden we weer lekker verwend. Na het ontbijt zijn we het busje in gegaan om naar national park Nakuru te gaan. Dit is een natuur park waar wilde dieren leven. Dus we hebben weer tussen de aapjes en de impala’s gereden. Vandaag hebben ook onze big 5 afgemaakt. We hebben namelijk neushoorns gezien. Helaas niet heel goed, want ze lagen in de verte te rusten en we konden niet dichterbij komen. Verder hebben we ook hier twee leeuwinnen zien liggen. Deze lagen naar onze verbazing aan de rand van het park en konden als ze wilden zo een ‘dorpje’ inlopen. Om te lunchen zijn we naar ‘Baboon kliff’ gereden. Wat een prachtig uitzicht had je hier over ‘Lake Nakuru’ zeg. Na de lunch hebben we nog even in het park rondgereden en zijn daarna aan onze terug weg begonnen. Na weer een busritje van een uurtje of 4 waren we weer thuis. Onderweg hadden we al wat besteld bij Funky dus toen we thuis kwamen hebben ons allemaal lekker opgefrist en toen was het eten er al. Na het eten waren we allemaal best moe dus zijn we naar bed gegaan.

Dag 65 zondag 3 juli
Ook vandaag weer lekker lang op bed gelegen. Aan het begin van de middag zijn we boodschappen gaan doen. Hierna hebben we de rest van de middag aan/in het zwembad geleden. Omdat Nina en ik een aantal dagen geen baantjes hadden getrokken heb ik die maar even ingehaald. Dus om het half uur sprong ik weer in het zwembad om mijn baantjes te maken. Toen iedereen al naar binnen ging bleef ik nog even lekker buiten zitten en heb ik mijn boek uitgelezen. ’s Avond zijn we lekker uit eten gegaan bij Java house, gewoon omdat het kan haha. Toen we thuis kwamen op het gemakje naar bed gegaan om weer een week stage tegemoet te gaan.

  • 05 Juli 2016 - 16:05

    Oma Leny :

    Eindelijk lees ik jou verslag hoe ik daar nu op kom weet ikniet maar ik heb ervan genoten tot 3 juli heb ik het dus gelezen liefs en nog:-) een fijne tijd denk nog steeds aan dat lied Godss licht in storm van je leven Gods onmisbare Zegen oma leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 08 Maart 2016
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 3838

Voorgaande reizen:

25 April 2016 - 25 Juli 2017

Kenia stage

Landen bezocht: